מדד הסנטימנט – Index Sentiment

לאנשים יש מערכות יחסים עם מותגים.

מדובר בקונספט מאוד מורכב, כי אחרי הכל, איך אפשר לקיים מערכת יחסים עם רעיון? השיח במדיה החברתית מסייע לנו להבין הקונספט הזה הרבה יותר טוב, הקהל ברשתות החברתיות מדבר על מותגים באופן גלוי ופומבי ובכך מביע את תחושותיו כלפי המותג. אנשים מדברים על מה שהם אוהבים, על מה שהם שונאים ועוד אינסוף ביטויים של רגש כלפי מותגים, מוצרים, רעיונות וכדומה.

מדידת הסנטימנט

העובדה כי תחושות ורגשות אלה באים לידי ביטוי במרחב הוירטואלי הציבורי, פותחת בפנינו מנעד רחב של הזדמנויות. מדידה וניתוח של רגשות אלו יספקו לנו תמונה יותר ברורה של הצרכים, התפיסות והשאיפות האנושיות.

מדידת הסנטימנט ביעילות הוא אתגר אשר זכה עד היום למגוון פתרונות שונים, על ידי אנשים שונים עבור מגוון עצום של יישומים. על מנת למדוד את הסנטימנט אנו חייבים לעבור 2 שלבים:

  1. זיהוי וחילוץ הסנטימנט
  2. מדידת הסנטימנט על ידי קביעת שיטת ניקוד

האתגר לזיהוי וחילוץ הסנטימנט מתבטא בזיהוי של סנטימנט בשיחה טקסטואלית עם התייחסות לישות מסוימת. במאמר זה אנו מתרכזים בשלב השני – קביעת שיטת הניקוד של הסנטימנט.

הורדה של מדד הסנטימנט – Index Sentimentהורד קובץ PDF