מיפוי סביבת המותג- F/Brand

מנהל שיווק יודע כמה השקעה נדרשת כדי לבנות מותג ולתמוך בו. הוא מקבל מהשטח דו"חות שוטפים, ומכיר בעל פה את גרף המכירות התקופתי. יש לו גם תמונה לא רעה על פעילויות המתחרים. אבל התחום שבאופן מסורתי הכי קשה לו למדוד הוא מיצוב המותג בתודעת הצרכן. הוא יודע על כל שקל שהושקע בפרסום, אבל כמה השפעה הקמפיין באמת הצליח להשיג? כלי מחקר רבים מנסים לענות על השאלה הזו. הבעיה בכולם – סקרים, שאלונים, קבוצות דיון וראיונות – היא שהם יודעים רק לאסוף את התשובות לשאלות שמוצגות לצרכן. ומה לגבי כל הדברים שלא הופיעו בשאלון? כדי לחדור לתוך הקופסה השחורה של הצרכן – הראש שלו – נדרשת גישה אחרת. הקשבה שקטה למה שאנשים מדברים עליהם בסביבה הטבעית שלהם. רק שם הם אומרים באמת מה שהם חושבים ומרגישים.

מחקר המיפוי של Buzzilla מאתר דיונים על המותג והמתחרים מאלפי אתרים, פורומים ובלוגים ברשת, ומנתח את רמות השיח של כל מותג, את הגורמים שמייצרים שיח חיובי ושלילי על כל אחד מהם, ואת נושאי הדיון העיקריים על הקטגוריה. המחקר מאפשר למפות את ההזדמנויות ואת האיומים העולים מן השיח, בהקשר למותג ולסביבתו, לזהות צרכים בלתי מסופקים ולהפיק תובנות ומסקנות יישומיות.

מטרת המחקר:
מיפוי של תפיסות הצרכנים כלפי המותג בסביבתו התחרותית

מה כולל מחקר מיפוי מותג:

  • הצגת נפח השיחה על המותג בתקופת הבדיקה, בהשוואה למתחרים בקטגוריה
  • ניתוח כמותי ואיכותי של סנטימנט הגולשים כלפי המותג והמתחרים
  • פילוח נושאי השיחה אודות המותג וסביבתו התחרותית
  • הצגת מיצוב החברה בזירה התחרותית, על בסיס תפיסות הצרכנים
  • פילוח היקפי השיח בזירות הפעילות השונות (פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות, כתבות)
  • אפיון הקהלים הפעילים בכל זירה לצורך הבנת הצרכן וזיהוי צרכים בלתי מסופקים והזדמנויות
  • תיאור אופי השיחה, במטרה להגדיר פעילויות שמעוררות דיון בקרב גולשים
  • הצגת מסקנות ותובנות יישומיות: זיהוי איומים והזדמנויות