ניתוח לצורכי מו"פ

כבר לא צריך לנחש מה הצרכן רוצה

הכוח כבר מזמן עבר מהיצרן לצרכן – שמחזיק בדעה נחרצת על כל מוצר ושירות, ולא מהסס לשתף בה את העולם. דווקא במרדף אחר שביעות רצונו של הלקוח, במירוץ בלתי-פוסק להשקת מוצרים חדשים ומשופרים, טמונה ההזדמנות הגדולה. כי חוץ מלשמש במה לשחרור לחצים וקיטורים, הרשת יכולה להיות גם מעבדה אנושית לרעיונות פורצי דרך.

כל המצאה חדשה מתחילה ברעיון. גם סיעור מוחות בין אנשי השיווק ומהנדסי החברה הכי מנוסים, לא תמיד יוליד את ההברקה המיוחלת. יכול להיות שהדבר הגדול הבא יגיע בכלל מחוץ לחדר הישיבות, הרחק מהמסמכים ומלוחות העבודה. והוא יגיע ממי שמשתמש מדי יום במוצרים שלך ובאלו של המתחרים.

אחרי שמסננים משיח הצרכנים את כל הביקורות והתלונות, מתגלים שבבים של רעיונות הנדסיים, פיתוחים טכנולוגיים והצעות פורצות דרך לדברים שהם היו רוצים באמת. במקום לנסות לנחש איזה פיתוח או חידוש ישבה את לבם של הצרכנים – אפשר פשוט להקשיב למה שהם אומרים ולנסות להפוך את הרעיון למציאות.

מתוך מקרה מבחן של ניתוח תוצאות תוכנית "האח הגדול"
איך ניתוח של השיח במדיה החברתית אפשר לנבא במדויק את שמות הזוכים בתוכנית "האח הגדול"

למחקר המלא לחץ כאן