Buzzilla החלה לסרוק את גוגל+

חודש לאחר השקת הרשת החברתית החדשה של גוגל, נראה שישראלים רבים כבר אימצו את גוגל+ כחלק משגרת היום שלהם. החל מאתמול, יש מי שאוסף את המידע שהם כותבים ומעלים שם: חברת Buzzilla, המתמחה בניטור ומחקר במדיה החברתית, החלה לסרוק את מרחב השיח בגוגל+. בכך הפכה Buzzilla לחברה הראשונה בישראל שמסוגלת לזהות ולשלוף באופן אוטומטי תכנים שמפרסמים הגולשים בגוגל+, וכך לנתח את המידע שעולה מתכנים אלו עבור לקוחותיה.

עד כה סרקה Buzzilla את מרבית זירות השיח ברשת הישראלית, לרבות פייסבוק, טוויטר פורומים מסוגים שונים, וכן את כל אתרי החדשות. המידע שנסרק באתרים אלה מאפשר לבצע חיפושים וניתוחים כמותיים ואיכותניים, בכדי לאפשר לגופים מסחריים וציבוריים לעקוב אחר השיח ברשת אודותם, ולהבין טוב יותר את הצרכן ורצונותיו.

ליכולת לסרוק את גוגל+ קדמה בתום עבודה פיתוח מאומצת: "אין כיום דרך סטנדרטית לסרוק את גוגל+, כפי שיש לפייסבוק, טוויטר וזירות מדיה חברתית אחרות", מסביר יואב פרידור, מנכ"ל Buzzilla. "המאמץ הזה הצדיק את עצמו, כי חברות כיום לא יכולות להתעלם מהשיח הצרכני, שמתרחש בין היתר גם ברשת החברתית של גוגל".

בדיקה ראשונית של הפרופילים שנסרקים העלתה שכ-30% מהם פעילים ומפרסמים מידע בגוגל+ על בסיס יומי. "אנחנו סורקים רק את ההודעות שמוגדרות כציבוריות. בשום אופן לא ניכנס למידע שעובר בתוך המעגלים הפרטיים שהמשתמשים יוצרים לעצמם", מבהיר פרידור.

לצפייה בכתבה ב"גלובס" שסיקרה את השקת השירות החדש, הקישו כאן